1394-12-03 04:59
3307
0
27942
طی دو روز در مجلس قدیم برگزار شد؛

دانش آموزان گلستانی موفق ترین های کنگره ملی آینده سازان انقلاب اسلامی + تصاویر

حضور دانش آموزن نخبه بسیجی در کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموزی ظرفیت های فراوان دانش آموزان استان را معرفی کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست ، حال و هوای نمایندگان نوجوان را می شد از ورودی ساختمان سابق مجلس حس کرد.

دانش آموزان پسر با لباس های فرم سبر رنگ و جلیقه و شلوار و چفیه برگردن و دختران نیز با مقنعه ای به رنگ کرم خاکی رنگ و چادر جلوه ای باشکوه داشتند.

برگه های نطق هریک از دانش آموزان دردستهایشان که  با جدیت مرور می کردند تا نکند مشکلی از مدارس ناگفته باقی بماند.

"محسن بوژمهرانی" و "رضا ممشلو" دومین سال حضور درکنگره ملی را تجربه می کنند و 8 نفر دیگر اولین بار است که پای در مجلس ملی می گذارند.

آنها از مجمع همفکری بسیج دانش آموزی شهرستان خود آغاز کرده اند و بعنوان رییس و نایب رئیس و فعالان کارگروه ها مجمع استانی و  فعال اجتماعی و فرهنگی و صاحب نظر شناخته شده اند.

kongeree 11

IMG 20160217 191920

" مهدیه  احمدی "،"  فاطمه فغانی "،" فرنگیس برشان "، " نرگس شهرکی "،"  زهرا صوفی " و " رضا ممشلو " ، " محسن بوژمهرانی"، " علی غلامی "، محمد جواد خسروی "،  " حسین ممشلی" نمایندگان استان گلستان در کنگره ملی همفکری انقلاب اسلامی بودند که طی دو روز در مجلس بسیج دانش آموزی در روزهای 28 و 29 بهمن ماه حضور یافتند.

از ورودی ها یکی پس از دیگری عبور می کنند، یکدل و یکرنگ وارد راهرو مجلس می شوند ، حالا دیگر بال گشودن ها را آغاز کردند و هریک برای نشستن بر کرسی قرمز رنگ مجلس که زمانی شهدای 7 تیر روی آن جلوس کرده بودند پیشی می گرفتند.

kongeree 42

photo 2016-02-16 16-59-30

یک، دو، سه..320 نماینده دانش آموز از سراسر کشور در ساختمان شماره 2 مجلس قدیم گردهم آمدند تا سند ملی و راهبرد دانش آموزی را کامل و مصوب کنند.

 مجلس بسیج دانش آموزی با حضور مسئولان آغاز شد، حجت الاسلام پناهیان، با سخنان کوبنده دانش آموزان را سر ذوق آورد آنچنان که هریک دیگر خود را دانش آموز نمی دانستند و دانشجو حق جو و مطالبه گر خطاب می کردند.

سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین  نیز نطق یکساعته خود را با کلام گوهربار مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی، انتخابات  و جایگاه ملت قرار داد وگفت:  دانش آموزان پرچم دار اقتصاد مقاومتی در کشور باشند /لیستی که از سوی مفسد اقتصادی صادرشود مورد تایید نیست/امروز نیاز نداریم یک کلمه ازامام، سانسور کنیم و مجلس را به دست دانش آموزان سپرد.

مجلس به ریاست زهره ضامنی نماینده مازندران ، فیروزی نائب رئیس، ذاکری منشی اداره می شود، کارگروه های دهگانه در طبقه دوم و سوم  در دوبخش خواهران و برادران تشکیل می شود و دانش آموزان گلستان نیز حضور پر رنگ دارند.

kongeree 7

در زمان خروج سردار دانش آموزان برای گرفتن سلفی یکی پس از دیگری خود را به وی می رساندند و سردار نقدی نیز با روی گشاده با همه آنان عکس یادگاری می گرفت.

IMG 20160217 192703

روز اول با جلسات کارگروه ها و رای گیری3 کرسی در هیئت رئیسه پس از حذف  دانش آموز به پایان می رسد و در دومین روز که قرار بود وزیر آموزش و پرورش مهمان ویژه کنگره باشد وبالاترین مقام آموزش و پرورش کشور  حاصل نشست های کار گروه ها را شاهد باشد متاسفانه با جلسه مهمی مواجه شدند و نتوانستند در مجلس دانش آموزان حضور یابند و علی صابر ماهانی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور عهده دار سخنرانی روز دوم شد.

صابر ماهانی در آخرین روز کنگره خطاب به دانش آموزان گفت:  یک دانش آموز بسیجی نه تنها در عرصه بسیج بلکه در عرصه علمی هم باید پیشرو باشد شما سازندگان تمدن آینده هستید و لازمه رسیدن به آن داشتن نیروی علم و ایمان می باشد.  

در ادامه نیز براساس رای گیری روز گذشته اعضای جدید هیئت رئیسه به دانش آموزان معرفی شدند که " رضا ممشلو " از استان گلستان به سمت بازرسی منصوب شد.

دبیران کارگروه های ده گانه با ارائه گزارش کارگروه و مصوبات نشست های روز گذشته پرداختند که دانش آموزان بعد از استماع گزارش مصوبات نظرات مخالف و موافق خود را بیان کردند و با انجام رای گیری و تصویب گزارشات، متن مصوبه تقدیم  هئیت رئیسه شد که بعد از تصحیح و تکمیل مصوبات به سند ملی اضافه خواهد شد.

kongeree 2

photo 2016-02-16 16-49-14

kongeree 11

نکته حائز اهمیت در این کنگره درخشش دانش آموزان استان گلستان بود که با حضور موفق " رضا ممشلو " بعنوان بازرس هیئت رئیسه، " محسن بوژمهرانی" بعنوان دبیر منطقه 2 کشوری و علی غلامی بعنوان سخنگوی کارگروه فرهنگی بصیرتی انتخاب شدند که به ایراد سخنرانی پرداختند.

IMG 20160217 192529

در این کنگره رضا ممشلو و فاطمه فغانی بعنوان نامزد هیئت رئیسه شرکت کردند که فاطمه فغانی در اقدامی به نفع دانش آموز هم استانی کناره گیری کرد.

به گفته ممشلو بازرس کنگره ملی همفکری آینده سازان انقلاب اسلامی و رئیس مجمع علوی استان، طرح های پیشنهادی استان گلستان در کارگروه ها مورد استقبال روسا قرارگرفت که بعد از تصویب در صحن برای تدوین در سندملی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: طرح علمی دانش آموزان گلستانی و فرم ملی و پوشش هماهنگ دانش آموزان دختر و..از طرح های پیشنهادی استان گلستان بوده است.

kongeree 11

راهروهای مجلس  در زمان اعلام تنفس نیز صحنه بحث و تبادل نظر به سبک نمایندگان مجلس برای رسیدن به نظرات واحد بود.

تمرین نماینده شدن را می شد از ژست هایی که در زمان ایراد سخنرانی، چانه زنی ها و جدل در زمان تصویب مصوبات مشاهده کرد که هریک تمام تلاش خود را برای توجیه کردن و قابل اجرا بودن طرح های خود ارائه می کردند.

بی شک، کنگره ملی همفکری آینده سازان انقلاب اسلامی دانش آموزان طراز انقلاب اسلامی تربیت و در آینده راهی مجلس شورای اسلامی خواهد کرد تا پایداری انقلاب اسلامی با نمایندگانی متعهد و متعبد تضمین شود.

گفتنی است، در حاشیه این همایش دو روزه مصاحبه اختصاصی نیز توسط گروه مستند سازی سازمان بسیج دانش آموزی از " رضا ممشلو " دانش آموزنخبه بسیجی استان انجام شد.

kongeree 11

kongeree 11

photo 2016-02-16 17-00-10

kongeree 43

kongeree 11

kongeree 11

kongeree 11

kongeree 11

kongeree 11

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.